Ország Boltja 2016 Minőségi díj Háztartási gépek kategória II. helyezett
Árukereső, a hiteles vásárlási kalauz
Bankkártyás fizetés szolgáltatója
Elfogadott bankkártyák

Mire jó a kókuszolaj?

Kategória: Konyhavarázs | 2014.04.30. 22.36 | Módosítva : 2014.05.01. 07.17

Már használod sütés-főzéshez? Még nem is hallottál arról, mire jó? A kókuszolajjal készített ételekkel tehetünk a tartós karcsúságért is, a paleo ételeknek is alapvető alkotóeleme. Minden, amit a kókuszolajról tudnod kell!

A kókuszzsír vagy kókuszolaj (kókuszvaj) az egyik legtermészetesebb zsírféle, többféle elnevezése állagának köszönhető, ugyanis állaga a hőmérséklettel együtt változik, 24-25 Celsius fok alatt fehér színű, ennél melegebb hőfokon viszont olajjá változik.
A kókuszolaj kiemelkedően egészséges alapanyag sütéshez és főzéshez egyaránt. A zsírsavakat telítettségük és a zsírsavakban lévő szénlánc hossza alapján osztályozzuk. A benne található 90% feletti telítettségű zsírsavak közepes lánchosszúságúak. Ezek lebontása nem megterhelő a szervezetünk számára, rögtön elégetjük és energiát termelünk belőle. Fogyasztása elősegíti a zsírban oldódó tápanyagok, valamint vitaminok és ásványi anyagok feloldását. A szűretlen kókuszolajból immunerősítés céljából nyugodtan ehetünk napi 2-3 evőkanállal, ez baktérium-, gomba-, vírusölő hatású.

Alkalmas főzésre, sőt praktikus is. A szűretlen kókuszolaj nem kókuszillatú, színtelen, főzésre kevésbé alkalmas, ugyanakkor immunerősítő hatású, nem hizlal és kenyérre kenve is finom. Bátran alkalmazhatjuk különböző receptekbe, sütéshez, főzéshez, készíthetünk pizzát, palacsintát, pitét, csokis süteményt, de akár gombapaprikást is a felhasználásával. Többféle verzióját is választhatjuk, így a finomított vagy a hidegen sajtolt kókuszolajat is. A hidegen sajtolt kókuszolaj választásával elkerülhetjük, hogy ételünk kókuszízű legyen, de a haszna továbbra is fennmarad: rendkívül tápláló lesz, de nem lesz magas a kalóriatartalma, nem kell tartanunk zsírpárnáktól.

Márkabolt Tipp: Készítsünk sült vegyes zöldséget! Turmixoljunk paradicsomot, majd néhány fajta nyers zöldséget (burgonyát, cukkinit, padlizsánt, hagymát) hámozás után szeleteljünk és tegyük egy serpenyőbe. Öntsük rá a paradicsom levét, fűszerezzük, majd löttyintsünk rá egy kevés kókuszolajat. Süssük, amíg megpirul. Jó étvágyat!