Megnyitott az Electrolux Márkabolt – Singer Ádám építész-tervezővel beszélgettünk

Kategória: Hírek,érdekességek,újdonságok | 2012.12.21. 11.40 | Módosítva : 2012.12.21. 11.47

A Márkabolt.hu új üzletének megjelenése eltér egy megszokott háztartási gép áruházétól. A különleges megoldásokról és a MOM Parkban a nyáron nyílt AEG Márkaboltban már megtapasztalt rafinált megoldásokról a belső tér kialakításáért felelős Singer Ádám építész-tervezőt kérdeztük.

Márkabolt.hu: Mi alapján született meg benned az Electrolux Márkabolt koncepciója?
Singer Ádám: Egységes környezetet szerettem volna megteremteni a tervezés során. Az AEG egy komoly, funkcionális márka, így a MOM Parkban a márka arculati elemeiből és vizuális elvárásaiból indultunk ki. Az Electrolux Márkabolt kialakítása során is ugyanerre törekedtünk. Az alapszín a fehér, emellett erős, kontrasztos színeket csempésztünk be az enteriőrbe.  Az AEG egy komoly, visszafogott, bizonyos értelemben konzervatívabb márka, az Electroluxnál nagyon erős a mai értelemben vett design szemlélet, ezért a termékekben benne rejlik a dinamika, a frissesség, a meglepetés.  Ezeknek az értékeknek a visszatükrözésére törekedtünk.

Márkabolt.hu: Milyen szempontokat vettél figyelembe a tervezés során?
Singer Ádám: Adottság volt a nagy belmagasság, a vakítóan világos belső tér. A hatalmas frontablakok a tágasság érzetét adják. Ehhez a világos, 5 méteres belmagasságú térhez a fehér szín, ezzel pedig a márka határtalansága kapcsolódik. Több fehér színárnyalatot is alkalmaztam, a csontfehér, a törtfehér és a hófehér is megtalálható a színpalettán. Mindezeken túl visszaköszön a Márkabolt.hu üzleteire jellemző kereskedelmi stratégiát alátámasztó elrendezés. A termékeknél a beépített gépek kerültek hátra, a szabadonálló készülékek pedig az előtérbe, hiszen az Electrolux termékek vásárlói inkább a szabadonálló készülékeket preferálják.

Márkabolt.hu: Mik azok a rafinált megoldások, amik dinamikát csempésznek a térbe?
Singer Ádám: A lámpákat például nagyon szeretem. Meglepő elem ebben a belső térben. Műanyag lámpatest az Electrolux logóra utal. A két meghatározó hatalmas faliposzter remekül ellenpontozza a belső tér sugárzó fehérségét. A vizet bemutató faliképhez kerültek az Electrolux mosó- és szárítógépei, az energiahatékonyságot jelképező zöldes tónus köré a kiemelkedően energiatakarékos hűtőgépek és fagyasztók.